Denumire program: Intervenție și metode de lucru pentru copiii cu dificultăți de învățare
Durata totală a programului:60 ore
Grupul țintă:personal didactic de predare din învățământul preuniversitar
Numărul de credite profesionale transferabile:15
Categoria programului :Program deDezvoltare profesională în concordanţă cu politicile şi strategiile Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, conform art. 244 alin. (5) lit. e) şi f) din Legea nr. 1/2011
Tipuri de competențe dobândite:
- a) Dobândirea unor competenţe complementare prin care se extinde categoria de activităţi ce pot fi prestate în activitatea curentă, cum ar fi: predarea asistată de calculator, predarea în limbi străine, consilierea educaţională şi orientarea în carieră, educaţia adulţilor şi altele
Domeniul tematic in care se incadreaza programul: educatia copiilor cu CES
Scopul Programului:“Interventie si metode de lucru pentru copii cu dificultati de invatare”, este de a prezenta cursanților problematica dificultăţilor de învăţare la nivelul şcolii , într-o viziune pluridisciplinară şi integrativă care să le determine o atitudine participativă cu privire la integrarea şcolară a tuturor copiilor.
Teme:
- Abordarea dificultăţilor de învăţare
- Caracteristicile copiilor cu dificultăți de învăţare
- Rolul şi contribuţia profesorului în abordarea dificultăţilor de învăţare în clasa obişnuită
- Individualizarea şi adaptarea curriculară
- Strategii si metode pentru copiii cu dificultati/dizabilitati de invatare
- Integrarea elevilor cu dificultati/dizabilitati de invatare
Evaluarea finală a programului de formare se realizează prin susţinerea în şedinţă publică a unui proiect/teme din portofoliul realizat pe baza cerințelor, in urma dobândirii noilor cunoștințe