Modulul Excel intermediar
Modulul Excel intermediar se adreseaza persoanelor care au interactionat foarte putin sau aproape deloc cu aplicatia Excel. Scopul acestui modul este de a se insusi notiuni de baza ce vor permite utilizarea zilnica a programului in vederea organizarii informatiei si folosirii unor calcule simple.
Obiective
In urma finalizarii cursului Excel intermediar, cursantii vor fi capabili sa:
- lucreze cu registrele de calcul (creare, deschidere, salvare, copiere, stergere)
- lucreze cu foile de clacul (creare, denumire, copiere, mutare, stergere)
- lucreze cu celulele, randurile si coloanele unei foi de calcul (selectare, copiere, inserare, stergere, editare)
- creeze si sa editeze tabele simple
- creeze si editeze grafice
- utilizeze formule de calcul simple (suma, diferenta, inmultire, impartire, numarare, rotunjire, total);
- sa cunoasca principiile utilizarii functiilor si sa recunoasca erorile de baza specifice functiilor
- pregateasca foile de calcul in vederea imprimarii
Programa analitica a modulului Excel Intermediar :
- primii pasi in utilizarea aplicatiei Excel – crearea, deschiderea, salvarea unui registru de calcul nou sau pe baza unui sablon
- ajustarea setarilor de baza ale unui registru de calcul – nume utilizator, format, locatie, setari de vizualizare
- ditarea folior de calcul – navigare, creare, copiere, mutare, stergere, denumire
- prelucrarea randurilor si coloanelor – selectie, selectie multipla, inserare, copiere, mutare, stergere, inghetare, ascundere, reafisare
- prelucrarea celulelor si datelor- selectare, inserare, copiere, mutare, stergere, formatare, imbinare, aliniere, ajustare tip si dimensiune font, sortare ascendenta sau descendenta
- crearea tabelelor simple, adaugare borduri, adaugare culori de fundal referinte relative si absolute in vederea intelegerii principiilor de baza ale formulelor si functiilor
- utilizarea formulelor pe baza referintelor si operatorilor matematici (adunare, scadere, inmultire, impartire)
- recunoasterea erorilor standard specifice functiilor si formulelor de calcul
- folosirea functiilor suma (SUM), medie (AVERAGE), minim (MIN), numarare (COUNT), IF, rotunjire (ROUND)
- utilizarea graficelor – creare, inserare date, stergere, editare elemente specifice graficelor (date, format, font, culoare, etichete, titlu, legenda)
- pregatirea datelor in vederea imprimarii – ajustarea dimensiunilor foilor de calcul, orientarea foilor de calcul, ajustarea sectiunilor de imprimare, ascunderea grilelor, repetarea automata a randurilor la inceputul fiecarei pagini imprimate, editarea antetului si a subsolului